Velmi zásadní změna nás čeká od července 2021 (od února ve vybraných jazycích, mezi kterými čeština není). Frázová shoda bude nově zahrnovat také vlastnosti volné modifikované shody! Po této změně se tedy budou klíčová slova ve frázové shodě i klíčová slova s modifikátorem volné shody chovat prakticky stejně.

Co to tedy znamená?

Nové chování při hledání shody bude brát v úvahu i pořadí slov, pokud je pro určení významu podstatné. Frázová shoda tedy bude moci nyní pracovat s pořadím slov a vzájemně je zaměňovat, případně doplňovat.

Budou prakticky existovat následující shody slov

  • Volná
  • Frázová (ale chovat se bude jako modifikovaná)
  • Přesná (a ta díky blízkým variantám až tak přesná není 🙂
 

Co bude s modifikovanou shodou ve vašich účtech?

Klíčová slova s modifikátorem budou fungovat dále, ale budou se chovat dle pravidel nově nastavené shody frázové. V přechodném období, tedy do července 2021 bude ještě možné vytvářet modifikovanou volnou shodu, ale už to bude prakticky k ničemu. Zároveň se změní funkce modifikátoru. Pokud máte klíčové slovo +odvoz odpadu, nové na něj bude nahlíženo jako na +odvoz +odpadu.

 

Co tedy dělat?

Nyní není třeba dělat prakticky nic, stávající klíčová slova s modifikátorem fungují nadále a stejně tak ta ve frázové shodě. Jen tedy úplně stejně. Google sám uvádí, Cituji:” Stávající klíčová slova s modifikátorem volné shody budou fungovat i nadále. Jejich změna na frázovou shodu vám nepřinese o nic lepší výkon. Pokud se pro převod rozhodnete, nepřenesou se statistiky klíčových slov s modifikátorem volné shody na jejich novou podobu ve frázové shodě.” Ads dále uvádí, že očekává nárůst počtu hledání u frázové shody (nečekaně) a snížení návštěvnosti, pokud využíváte modifikátor jen u některého ze slov (+klíčové slovo).

 

Co když mám obě varianty shod v účtu?

A pravděpodobně to tak má hodně inzerentů. Dle doporučení nic (!), systém si sám vybere dle hodnocení kw, které použije ke spuštění reklamy.

 

K čemu to všechno je?

 Oficiálně ke zjednodušení účtu a lepší přehlednosti a snazší optimalizaci. Ale samozřejmě to tak zcela není. Zrušením frázové shody tak jak ji známe, se do účtu dostane větší variabilita vyhledávacích dotazů, tím pádem nejspíš i více prokliků a Google víc vydělá a opět trochu ztrácí kontrolu na tím, co děláme. 

Co myslíte?

 

Oficiální vyjádření naleznete zde:

Změny ve frázové shodě a modifikátoru volné shody